С дъх на лавандула,а защо не !

6.04.2015

Шоколадова торта с дъх на дива ягода и пухкав крем от сметана














За рождения ден на големият мъж в моето семейство реших да направя нещо с много любов и в рецептата да има  елементи ,които ни описват и двамата. Макар продуктите да са известни на всички и да са малко банални- шоколад ,ягодки и сметана аз се спрях на тях ,защото ни описват много добре. При мен и символите са важни не само самите продукти и аромати , За празнични рецепти за скъпи хора винаги мисля за самите хора като характери и това какво обичат . Тук психологията ми помага . Бях ви споменала,че съм я завършила и за това се вглеждам в храната по друг начин.  Рецептата е много лесна и много вкусна . За да има по -апетитен вид я украсих с нормални ягодки ,а не с диви . Тях ги скрих вътре и бяха малка изненада за рожденика. Те ме описваха и за това ги избрах ,а пък за символите на другите продукти .... ще  останат между мен и рожденика хеххе .
Ако и на вас ви се похапва такава тортичка с или без повод си запишете продуктите.

ПРОДУКТИ


 ЗА БЛАТОВЕТЕ

 3/4 чаена чаша олио
2,5 чаени чаши брашно
1 бакпулвер
1 чаша захар
1,5 чаени чаши кисело мляко
2 яйца
3 супени лъжици какао


ЗА ГЛАЗУРАТА

100 ГРАМА ЧЕРЕН ШОКОЛАД
25 ГРАМА МАСЛО
2 СУПЕНИ ЛЪЖИЦИ ПРЯСНО МЛЯКО

 ЗА КРЕМА 
500  мл. заквасена сметана
4  супени лъжици захар

1 сладко от диви ягоди
250 грама ягоди 
200 грама диви ягоди








ПРИГОТВЯНЕ
Включваме си фурната на 180 градуса. С помощта на миксер си разбиваме яйцата със захарта до побеляване. После спираме за малко и добавяме олиото ,едната чаша брашно и киселото мляко .Тук с помощта на дървена лъжица си разбъркваме сместа като в това време сипваме остатъка от брашното и бакпулвера. Продължаваме бъркането като добавяме и какаото ни . В една омазнена  кръгла формичка за печене 28 см си изсипваме сместа. Слагаме да печем за 35-40 минути. Тук не отваряме да проверим дали е опечено до 30 минута .След това с помощта на нож боцваме и ако остане тесто по него оставаме за още 10 минути да се пече. Аз тук дори изключвам фурната и след 4 минути я отварям и оставям вътре нашия блат. След около 10 минути го вадим и оставаме настрана. Време е да направим нашето кремче. Взимаме си пак миксера и с него разбиваме нашата сметана заедно с 4 супени лъжици захар. Трябва да стане пухкав крем.
Дивете ягодки от дворчето ми готови за тортичката.
 След като вече е изстинал нашият блат си го разрязваме на две равни части. Върху тортен поднос си слагаме долната част от този блат и върху него намазваме нашето кремче . По края си поставяме нашите диви ягоди.

След това внимателно разнасяме и сладкото от диви ягодки като не стигаме до края, където са плодчетата.


Преминаваме към поставяне на втория блат отгоре. Преминаваме към глазурата.На котлона на водна баня си разтопяваме шоколада с маслото и млякото като разбъркваме до пълното разтопяване на шоколада. С тази шоколадова смес си намазваме с четчица ,моята е със силиконови косъмчета от милата ми баба, нашата тортичка. Слагаме я в хладилника за 24 часа и в момента на поднасяне я украсяваме с ягодки разрязани на половината по края и в средата цели ягодки.
За празника бях подбала и невероятно френско шампанско,което да допълни аромата на диви ягодки и да погъделичка нашето небце. Всичко може да звучи малко банално ,но за нас всичко бе вълшебно пък и шампанското така ни развесели .... 

На другия ден заминахме за Париж  хаахха пак бихте си казали - Да ягоди ,шоколад, Париж ммм нищо интересно като идея ,но пък всяка година го празнуваме в града на любовта ,е да такива сме си ние ..
Та с този град ще ви оставя да попътувате днес.
Започваме с музея на изкуствата на Шанз-Елизе и една от преките му.
 Това е едно от любимите ми места в Париж. Вътре можем да се разхождаме с часове и само култура около нас .Сега не е Лувъра  и Музея Орсей, но пък тук няма тази навалица от хора и можем да се насладим на всичко спокойно . За отдих в центъра на сградата има невероятна градина с бутиково ресторанче. Вътре човек може да открие невероятни специалитети ,които са много добре аранжирани и много мънички ,типично във френски стил. Хората които го посещават бяха от малкото вече останали парижани и за мен бе удоволствие да ги наблюдавам като стил на обличане и поведение. Всичко около мен бе приказно и много артистично ,екзотично дори. Имаше едно невероятно спокойствие и това съчетано с красотата около мен и вкусната храна ,за която вече съм писала в предишните ми посещения на Париж бях в друго измерение . 

 След това се отправихме към дълга разходка по Сена.

 В парка на Лувъра се запознах с тази парижанка. Тя тук се ядосваше на произведението си и дори ме попита защо ми харесва. За мен бе красиво макар да не бе довършено. Тя идваше с приятелка тук всеки вторник . 

На излизане от парка задължително  се снимаме с някои от тези таланти. А пък на влизане в парка, забравих да спомена, си взимаме от световно известния сладолед с форма на роза. Няма как да подминете щанда му. Пред него винаги има дълга опашка и се чака много . 
 На другия ден продължихме с Версай.






 Да за жалост само това бе останало след революцията от сервизите на краля и те бяха открити в Англия. Масата на краля е била подреждана по този начин. Салфетките като лотус и паун,а самите чинии бяха позлатени. Да ,краля слънце е обичал екзотиката и екзотичните страни.

 С това ви казвам до скоро !

Няма коментари:

Публикуване на коментар