С дъх на лавандула,а защо не !

6.10.2015

Панирана червеноперка с хрупкава коричка и дъх на къри








Тази събота и неделя  си организирахме две прекрасни разходки по нашата река -Dordogne.Първият ден решихме да си търсим плаж и да мързелуваме .Запалихме си огън за нашите наденички , намерихме и чудесно място за нашата биричка.

 Аз дори си набрах и листенца за лозови сърмички хахахха. То като ходя някъде из природата винаги си донасям по нещичко за хапване.
 Падна и голямо къпане и пръскане докато нашия татко правеше огъня.
 След като добре поплувахме  се опитах малко да въдворя ред в нашия лагер ,но този път  оставих малък хаос хехех. Нещо ми се мързелуваше .
 И за да ми е пълно удоволствието след плуването седнах край огъня с новата ни термочашка пълна с невероятна немска бира. Френската ми е много силна и ме боли главата от нея хихихи.Та тук нашия добър татко ни направи обяда ,а аз мързелувах ,е поне листенца за сърмички набрах  и това не е малко .
 На тръгване от реката решихме с моят малък мъж да потичаме малко по пътя зад нашето плажче ,а нашия татко ни настигна с колата. То след това мързелуване  трябваше да се раздвижим малко.

 На другият ден обаче ни чакаше преход от 19 км с кану по реката. Този път си взехме освен храна и нашето кепче . С него хванах нашата рибка ,която приготвих по много лесен и вкусен начин.
Тръгнахме от прекрасното селце La Roque Gageac.Чаша топло кафе в прекрасно ресторанче в това селце и ни откараха на 19 км нагоре по рекичката .За нас това е любимото ни трасе за кану.Тук реката е наситена с прекрасни гледки и множество замъци.


 Готови за тръгване. Кануто ни пълно с багаж за пикника бавничко потегля.
 Честичко по реката се виждат стари рибарски лодки и пещери ,в които е живял човека преди. Тук все пак е областта на кроманьонеца ,а пък и когато са били трудни години с множество нападения от племена единственото място са били пещерите високо горе.
 Наистина тази река има какво да ни покаже и разкаже. По това време на годината има и цъфнали водорасли ,които ухаеха на мед мммм .





След големите красоти  решихме малко да си починем и да си направим нашето пикниче. Всеки път спираме на това островче ,където сме самички и прекарваме няколко часа в риболов, игри ,къпане ,хапване . То рибка с кепче хващаме. Този път аз успях да хвана едничка и бях много щастлива. За тази рибка е и рецептата ни. 

 Тук нямах възможност за красивите ми съдове и нашият пикник бе наистина много натурален. Нашият татко ни показа как се прави скара от свежи пръчици ,за да не се запали и ни направи страхотни брускети с топено сиренце ммм е и наденичка с дъх на дърва ,къде без нея.Беше приказно. Само ние и реката .


Ето и нашата импровизирана скара .


Огъня да ви призная бе запален със запалка ,но все пак човек трябва да знае и с нея как ако е на такъв остров .



Тук вече и брускетите  се приготвят и  се разнесе аромат на наденички и препечено хлебче.


 След като вкусно похапнахме аз реших на шега да опитам кепчето и хоп рибка хеххе.
За жалост една беше. Големите рибки бяха за въдица .


 Реката тук се слави освен с прекрасните си замъци и с чистите си води. Около нея няма заводи и не се излива нищо ,което да я замърсява.Всички земи около нeя са продадени на земеделци и за това трудно се стига с кола до някои плаж.
 Ние стигнахме отново в La Roque Gageac оставихме кануто и потеглихме за вкъщи. 
Нашата рибка макар и една реших да я опържа по един много лесен и бърз начин. Тя е малка и именно за такива рибки тази панировка е много подходяща
ПРОДУКТИ
няколко малки рибки аз тук използвах червеноперка ,поне от това което знам за рибите дано не бъркам вида 
3 супени лъжици зехтин 

ЗА ПАНИРОВКАТА
къри
брашно тип 55
вода или бира
сол
  ЗА ГАРНИТУРА
пюре от topinambour 
 и малко кетчуп 
сок от един лимон за рибката
масло и прясно мляко за пюрето


ПРИГОТВЯНЕ
Почистваме си нашите коренчета за пюре и ги слагаме да се варят. След това им слагаме малко масло ,сол и мляко и ги правим на пюренце. От нашето брашно си правим кашичка с малко водичка или бира вместо вода.Слагаме в нея малко къри около две -три щипки и сол. Кашичката да е малко по-гъста от сместа за палачинки ,но малко защото ако има много брашно става по -тежка панировката,а  аз обичам фина ,хрупкава коричка. След това си изчистваме рибката .Тук вече при тази си има малко тънкости.Трябва внимателно да махнем шиповете от гърба и. С нож леко ги изчиствам. След това на коремчето и намирам дупката за хайверчето и там с нож внимателно към опашката я отварям . Тук моят хирург -големият мъж в семейството ми не пожела да помогне с прецизен разрез хаххаха. Та в този момент от рибката изпадат всички красоти от коремчето и .Внимателно като режем тук ,за да не спукаме нещо . С ножа я почистваме и след това и махаме главичката. С много вода я измиваме отвътре. Това бяха и спомените ми за това как се чисти тази рибка от рибарските ни вечеринки с моето семейство. С моят татко редовно  чистехме рибките ,а с мама ги приготвяхме. 
Така готова нашата рибка лекичко отвътре я посоляваме. Слагаме си тефлоновото тиганче,аз в такова пържа рибка вие сега ако имате друго си сложете повече мазнина тук аз слагам 3 супени лъжици. Мазнината започва да образува малки вълнички ,което ни показва ,че е време за нашата рибка. Хубаво я потапяме в нашата смес и я пускаме в тиганчето.Тук аз преди да я пусна я оставям малко да се освободи от малка част от кашичката ,за да е по-фина коричката. Рибката я пържим в не много силна мазнина,за да не остане сурова вътре. Тук аз я държа за минутка от всяка страна и поне три пъти я обръщам.  Следим дали се е получила кафеникава коричка. Вадим и поставяме на хартия ,която да абсорбира част от зехтина. Специалисти тук казват ,че при пържене нашите продукти трябва да са ледени ,за да стане коричка. За целта или слагат лед  панировката .
Е нашата рибка е готова. Ако обичаме и слагаме малко лимонов сок малко пюренце от нашите вкусни коренища с дъх на аспержи и картофки и по капка кетчуп. Нашата рибка е готова за дегустиране. Тук може да си изберем подходящо вино. Аз се спрях на  бяло сухо вино от Бержерак .От този град ,който е да мен, редовно се разхождам за избор на прекрасни вина. Честичко попадам на малки замъчета с не много големи лозя ,но пък вината са с много интересни аромати . Скоро ще ви разходя до едно замъче от това градче ,където ще се насладим на прекрасната му кухня.

Сега казвам чао на прекрасната река и на вас до скоро.



http://www.mylittlesurprisewhittedy.blogspot.fr/

Няма коментари:

Публикуване на коментар