С дъх на лавандула,а защо не !

1.12.2015

Празника на черната перла-Черния Перигордински Трюфел във френското градче Sarlat la Caneda









Много се зарадвах ,когато научих,че ще успея този път да присъствам на празника на трюфела.Около мен освен прекрасните замъци,реката Dordogne ,прекрасния гъши пастет е и раьона на Черния Перигордински Трюфел.За мое щастие тази година успях  да присъствам  на неговия празник в прекрасното френско градче Sarlat la Caneda.

Прекрасния аромат се носеше навсякъде.





От тази гъбка ,недостъпна за много хора,  най-смелите бяха направили и шоколад. 







Други като мен  го бяха комбинирали с гъшия дроб .




 Трети пък го бяха поставили в буркан с яйца и така, когато си правим известния омлет с трюфели ,аромата на трюфела е по-силен или може дори да не го поставяме.Яйцата са поели от аромата му достатъчно.
Интересна идея ,я пък и така може да си закупим тези яйчица и да си спестим голямата покупка на трюфели,които са много скъпи.За всеки имаше по нещичко де.
Освен самите трюфели имаше и дръвчетата,под които растат те и всеки можеше да си закупи.Тук и аз се замислих ,защото другата ми страст е градината.За мен кухнята и градината са взаимно свързани.Та за тези,които искат и да си отгледат трюфели е възможно.Тук където живея всеки втори си има малка градинка с поне 10 дръвчета, от които очаква тази рядка гъба.Това се оказва обаче не чак така простичка задачка,но това е друга тема.




 Тук бяха изложени и всички инструменти за ваденето им ,За наш късмет прасенцето,най-добрия помощник при ваденето не бе изложено хаххаха.
Разходката ми продължи към шатрите с кулинарните изненади на топ шефовете.
 Имаше интересни рецепти с трюфели ,но за тях ще отделя друг ден.
Аз с моят малък мъж се спряхме на семплата рецепта от филийки с гъши дроб,черен трюфел, поръсени с един микс  на прах от сол на люспички,черен ,зелен и бял пипер,кориандър.Тази бърза рецепта ни допадна и я направихме у дома.За малкия не поставих трюфел де ,защото той не го хареса като аромат .Така с прекрасно червено вино с големия ми  мъж се насладихме на Черната Перигординска Перла- Черния трюфел .

 


Прекрасната разходка из Френсите кътчета носещи многобройни сюрпризи завърши ! До следващия път!


Поздрави от мен на всички,които ме подкрепят!










Няма коментари:

Публикуване на коментар