С дъх на лавандула,а защо не !

3.19.2015

Испанската кулинарна седмица на морският таралеж







За рожденият си ден получих прекрасен подарък- три дена в Испания. Почивката бе запазена в прекрасното селце Llafranc.По това време ,за мое щастие, там се провеждаше и кулинарната седмица на морският таралеж или на френски- морска мечка.По това време бе разрешен улова му на рибарите.Голям късмет бе за мен да открия вкуса на това морско създание.
В едно от крайбрежните ресторанчета-LLEVANT,собственика му любезно ми предложи да ги дегустирам и ако ни допаднат да си ги поръчаме.



Честно да ви кажа тези ми бяха достатъчни.Три опитах в компанията на прекрасно червено вино от областта Rioja.С бяло ,морската храна върви повече,но тази вечер бе студеничко и някак ни се допи от него.След дългите разкази на собственика за неговото ресторанче. аз се насладих на вкуса на това морско създание.Един много силен вкус на море и сол и всичко това с една кремообразна консистенция.Интересно бе.Второто бе с една капка течна сметана и бе с малко сладникъв вкус иначе нормално не добавят,но готвача бе решил да ме изненада след като му обясних за моята страст към кухнята. Третото го опитах с малко хляб по съвет на една любезна каталунка седнала на съседната маса.Прекрасно бе човек да си бъбри на френски с испанци ,любители на кулинарията.И собственика и жената от съседната маса бяха интересни събеседници.Те ме посъветваха  да опитам и пълнения калмар с телешка кайма и кедрови ядки.За моето детенце пък интересното поднасяне на семплите картофки с яйце на очи в средата и запечени с фини парченца от известните свински бутове или за нас познатото прошуто .
Моят съпруг се спря на рибни хапки.Бяла рибка фино нарязана и заедно с малко сметана и брашно и подправки направена на гъста смес ,която после с малка  лъжичка я пускаме в галета и за секунда в нагорещена мазнина.В ресторанта бяха купени от магазин ,готови и те само ги пържеха.За десерт каталунски крем с две бисквити с анасонов дъх и поръсени с лимонови корички.Крема приличаше на крем брюле ,но скоро ще ви запозная и с него.
Ето го и моето калмарче.Бе много крехко и вкусно.Бе сварено с малки лукчета.

Това бе на моят  малък юнак.

За големият -рибните хапки.
Кремчето не го снимах ,но скоро ще го направя лично.От една жена там си записах рецептата му.

Ако все пак решите да се разходите в тази част на Испания,ето ви и страницата на района, където бях-www.visitpalafrugell.cat
Ако пък нямате възможност скоро да пътувате за там ,ще ви разходя аз с моят фотоапарат.




















Последният ден си хапнахме Paella .

 А за вечеря се насладихме на прекрасната атмосфера  на нашият хотел в семплата компания на прекрасна салатка,сиренца ,саламчета и хубаво вино.
 Ако ви интересува хотела ето и страницата му-www.hotelblaumarllafranc.com




За сега довиждане на тази прекрасна страна ,която всеки път ме изненадва с приказните си пейзажи и невероятната си кухня.

Няма коментари:

Публикуване на коментар