С дъх на лавандула,а защо не !

5.23.2016

Кюфтета по Андорски

 Тези дни обещах да кача тази рецепта , но с вторият ми блог- lesparentsevolues.com се запълва целият ми ден и за качване на рецептите ми почти не ми остава време.
Днес ще ви разходя до една  малко позната страна -Андора. Тя е много малка и е сгушена в Пиринеите-на френски: Pyrénées; на каталонски: Pirineus; на окситански: Pirenèus; на арагонски: Perinés; на баски: Pirinioak . И друг път съм ви говорила за нея .Честичко  ходим до нея,защото ни е близо и освен прекрасната си природа и хора ,колкото и банално да звучи е прекрасна и за пазар . Тя е безмитна и цените са различни от тези във Франция.  Ние освен баналната част ,която я прескачам я обожаваме заради красивата и природа и спокойните хора. Когато сме там имам чувството ,че се разхождам из старата ми София -чиста,спокойна и без този ужасен стрес и безредие... Да столицата на Андора не прилича по нищо-като архитектура и т,н на моята София ,но пък ме кара да се чувствам така. 
кюфтета по Андорски
В прекрасната  столица-Andorra la Vella всеки път поподаме на някакъв празник и това още повече ме кара да се чувствам щастлива там. Този път празника бе като нашия 24 май, при тях бе не  на  буквите,  но пък хората си подаряваха книги и рози . За мъжете и децата книги ,а за жените рози -символа на Каталуния . Ахх прекрасно бе .Имаше за децата герои от любимите им книжки ,пана с рисунки на децата ,стена на която всеки оставаше добро послание към света и дори и ние се включихме. Прекрасно бе !
кюфтета по Андорски

кюфтета по Андорски

кюфтета по Андорски


След дългата разходка решихме да опитаме нещо ново от тяхната кухня.
КЮФТЕТА ПО АНДОРСКИ
 Кухнята им е много семпла ,но много вкусна. Този път си взехме от кюфтенцата им ,които ме вдъхновиха за моята рецепта. Те ги сервират като разядки до купичката с маслинки и фъстъци ,но аз ще ви ги предложа по големички като основно ятсие.




ПРОДУКТИ

500 ГРАМА КАЙМА- 200ГРАМА СВИНСКА 300 ГРАМА ТЕЛЕШКА
кюфтета по Андорски

200 грама белени домати от консерва 
1печена чушка
1 стрък пресен чесън
1 глава лук
червен пипер
черен пипер и сол от мелничката 
4 супени лъжици зехтин
1 дафинов лист 
микс от подправки DELUX  за дивеч от LIDL-дафинов лист,кориандър,парчета портокал и лимон,черен и червен пипер,джинджифил,праз лук и всичко това е в мелничка . Много я обичам тази подправка ако не я намерите просто добавете нещо по ваш вкус от изброените подправки
3 зелени маслини без костилки
2 супени лъжици брашно
4 стръка  прясна чубрица-аз я имам като вечно зелено малко храстче ,като мащерката е
2 стръка  прясна мащерка за украса и каквото друго планинско ухание ви допадне
ааа и 2 супени лъжици сухо бяло вино хихих забравих за виното


Приготвяне

Нашата кайма си я разбъркваме с половината от нашият лук,който сме нарязали предварително ,финно нарязаните маслинки,сол и нашата подправка МИКС за дивеч .От нея слагам две -три завъртания на мелничката . Така разбъркана я прибираме в хладилника за 24 часа. На другият ден си приготвяме останалите продукти и зопочваме да притготвяме нашето сосче към,което ще добавим кюфтетата . Не е трудно до тук нали ! Взимаме си два съда -тигана ,в които ще приготвим соса и кюфтетата. Започваме със соса. Пасираме си доматите . Нарязваме си чесъна и  остатъка от лука на дребничко. Слагаме ги да се запържат с една супена лъжица зехтин . Много леко да променят цвета си. Тук добавяме и малко водичка ако искате да е полезно вашето блюдо и да няма пържене. Добавяме си тук след това доматите,сол на вкус,черен пипер,червен пипер и дафиновият лист. Оставяме да си къкри. Във вторият съд за пържене си слагаме остатъка от мазнината и я оставяме да се загрява. Ние през това време си оформяме с леко овлажнени ръце нашите топчета, които да не са много големи . Тези топчета ги овалваме в брашното ,което сме сложили в  удобен за нас съд за овалване и ги пускаме в загрятата мазнина. Да не е много силна тя ,за да не изгорят. Тук за минутка само да ги запечатим ги пускаме в тази мазнина без да загарят.  Готовите кюфтета ги вадим и веднага ги пускаме в соса. При поставянето и на последното кюфте в нашия страхотен сос си приготвяме нашата печена чушка . Нарязваме я на ивички . Пускаме я в соса и нея. Добавяме и виното към нашият сос и чубрицата . Оставяме да къкри до сгъстяване на соса.  Тук соса трябва да остане на половина. Към края поръсваме с черен пипер и опитваме на вкус. Ако нашите домати са кисели и соса ща стане кисел ,за това може да добавим малко захар.  Тук вече всеки  спрямо вкуса си да прецени и количеството на подправките. Аз винаги готвя по усет като милата ми баба и за това ми е трудно точно да дам количеството ,но се старая тук да съм точна . При поднасяне на нашите кюфтенца ги украсяваме с прясната мащерка и чубрица. Така  всеки от вас се наслаждава на прекрасният им аромат и на свежестта ,която дават . Нашето блюдо има завършен вид и с него за миг се пренасяме в чудната Андора .високо горе .... Аз дори и музика си пускам, за да допълня картинката и естествено чаша вино...... 
Да ви е сладкоооо!




 И след кюфтетата чаша прекрасен чай ..... в компанията на пържените им сладкиши ,за които скоро ще говорим .


Няма коментари:

Публикуване на коментар